مسجد امیرالمومنین دامغان

به وبلاگ مسجد امیرالمومنین دامغان خوش آمدید

مسجد امیرالمومنین دامغان

به وبلاگ مسجد امیرالمومنین دامغان خوش آمدید



امام جماعت مسجدامیرالمؤمنین(ع) حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای رستمیان امشب بعداز نماز عشاء به مناسبت فرخنده میلاد امام سجاد (ع) در مسجدامیراامؤمنین(ع) سخنرانی کردند



ایشان بعدازبیان یک نکته شرعی فرمودند: یکی از ویژگی های امام زین العابدین (ع) این است که مادر ایشان ایرانی است نام مادر امام سجاد (ع) شهربانو فرزند یزگزدسوم(یکی از پادشاهان ایرانی) است

حاج آقای رستمیان فرمودند: دوران امامت امام زین العابدین(ع) 34 سال طول کشید و نهایتاً ایشان در سن 57 سالگی توسط هشام بن عبدالملک به شهادت رسیدند

ایشان در ادامه فرمودند: امام زین العابدین (ع) در 23 سالگی در کربلا حضور داشتند و دارای یک فرزند 3 ساله ( امام محمدباقر (ع) ) بودند و این یعنی امام سجاد (ع) قبل از 20 سالگی ازدواج کردند و باید این مسئله یعنی زود ازدواج کردن، برای جوانان ما یک الگو باشد

امام زین العابدین (ع) فرمودند: نگاه محبت آمیز یک مؤمن به مؤمن دیگر، عبادت است

مدیرحوزه علمیه امام باقر(ع) حاج آقای رستمیان در پایان فرمودند: از حدیث فوق استفاده می شود که انسانها باید در جامعه به یکدیگر محبت کنند چراکه این کار خود یک عبادت نزد خداوند محسوب می شود


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۲
مسجد امیرالمومنین دامغان

نظرات (۲)

با سلام هیچ سند تاریخی معتبر برای زاده یزگرد بودن همسر امام سجاد وجود ندارد طبری که با حساسیت سرنوشت یزگرد را دنبال می کند هیچ اشاره ای به این قضیه نداشته دلایل غیر معقول بودن این سخن عبارتند

1-کدام شاه خانواده ی خودرا در تیرس قرار می دهد ؟ماهها قبل شاه خانواده خودرا به چین فرستاده بود سکه حکومت در تبعید انها درچین بدست امده

2-مدائنی نندشته یزگرد باهزار اشپزوهزار یوزبان و......فرارمی کرد

3- درایران باستان حاکم هرشهری شاه گفته می شد شاهنشاه در راس انهابود

4- فاصله بین فتح تیسفون وتولد امام سجاد 22 سال است

5- امام حسین 9 سال داشت

6-ناسینالیستها این مسئله را شاخص کردند تا بگودیندمسلمان شدن ایرانیان و اقعی نبوده

7 - توضیح دفتر  مقام رهبری راد راین زمینه ملاحظه

اطلاعات زندگی امامان با ید مستند ودقیق باشد

پاسخ:
سلام علیکم از پیگیری شما تشکر میکنم روایت موجود در اصول کافی از امام باقر علیه السلام نقل شده ایشان دختر یزدگرد بودند منتخب التواریخ صفحه 347

با سلام در نقد پاسخ شما برداشت می شود که می خواهید با سخن امام باقر نقد عقلی را بی جواب بگزارید امام باقر احیاگر تعقل بودند ان 23 سال را این جوری نمیشود رد کرداگر ازتاریخ طبری یا یعقوبی سند اوردین قبول

شما دفتر رهبری را قبول ندارید (شیخ علی تهرانی که فقاهت اقا را رد میکرد اماتاریخ دان بدن ایشان را قبول داشت)

از مهم‏ترین اسناد تاریخى که مى‏توان درباره مادر امام سجاد(ع) به آن استناد کرد، نامه‏هاى منصور به محمد بن عبدالله معروف به «نفس زکیه» است که رهبرى مخالفان علوى و طالبى (اولاد ابوطالب) را در مدینه بر عهده داشت و همیشه میان او و منصور نزاع و درگیرى بود. در یکى از این نامه‏ها که منصور قصد ردّ ادعاهاى محمد مبنى بر افتخاریه نَسَب خود را داده چنین مى‏نگارد: «ما وُلِدَ فیکم بعد وفاة رسول الله(ص) افضل من على بن الحسین و هو لِاُم ولد».الکامل فى التاریخ، ج 2، ص 570. یعنى، بعد از رحلت پیامبر خدا(ص)در میان شما شخصیتى برتر از على بن حسین (امام سجاد(ع)) ظهور نکرده، در حالى‏که او فرزند ام ولد (کنیز داراى فرزند) بود. جالب آن است که هیچ اعتراضى - نه از سوى محمد و نه از سوى دیگران - به این فقره شنیده نمى‏شود که على بن حسین(ع) فرزند کنیز نبود؛ بلکه فرزند شاهزاده‏اى ایرانى بود! در حالى‏که اگر این داستان واقعیت داشت، حتماً محمد بن عبدالله براى پاسخ دادن، به آن استناد مى‏کرد. مجموعه این قرینه‏ها ما را به این نتیجه مى‏رساند که دست جعل در ساختن مادرى ایرانى با این اوصاف براى امام سجاد(ع) دخالت داشته و عمداً دیدگاه‏هاى دیگر درباره مادر آن حضرت(ع) - بویژه دیدگاه‏هایى که او را از کنیزکان بلاد دیگر همانند سند مى‏داند - نادیده گرفته است.

تا قبل از اواخر قرن سوم بیشتر ناقلان، او را از کنیزان سِند یا کابل مى‏دانستند.سپس به حسین(ع) فرمود: اى اباعبدالله! از این دختر بهترین شخص روى زمین براى تو متولد مى‏شود و على بن الحسین(ع) از او متولد گشت. آن حضرت را ابن الخیرتین (پسر دو برگزیده) مى‏گفتند؛ زیرا برگزیده خدا از عرب «هاشم» بود و از عجم «فارسى».با استفاده از ترجمه حاج سید جواد مصطفوى (اصول کافى، ج 2، ص 369). این روایت از دو جهت سند و متن محل بحث واقع شده است. از جهت سند در آن افرادى مانند ابراهیم بن اسحاق احمرآیت الله خویى، معجم رجال الحدیث، ج 1، ص 202 و ج 13، ص 106. و عمرو بن شمر وجود دارند که متهم به غلو شده و از سوى رجالیون شیعه مورد تأیید واقع نشده‏اند.همان. اما از جهت متن اشکالات زیر بیان شده است: 1. اسارت دخترى از یزدگرد، به شدّت محل تردید است. 2. اسارت چنین دخترى در زمان عمر و به ازدواج امام حسین(ع) درآمدن در این زمان نیز غیرقابل قبول است. 3. در هیچ‏یک از منابع معتبر شیعى به جز این روایت، لقبى با عنوان «ابن الخیرتین» براى امام سجاد(ع) نقل نشده است. آیا در اینجا نمى‏توان نوعى ایرانى‏گرى افراطى را دید که به خیال خود به جهت پیوند خوردن نسل ساسانیان با نسل پیامبر(ص) در امام سجاد(ع)، خواسته‏اند آن حضرت(ع) را به عنوان «خیر اهل الارض» معرفى کنند؟ این‏گونه نقدها بر گزارش‏هاى حاوى نام شهربانو باعث مى‏شود تا این گزارش‏ها را از ساحت ائمه(ع) به دور و آن را ساخته دست حدیث‏پردازان بدانیم و نام شهربانو را براى مادر آن حضرت(ع) نفى کنیم

مجموعه این قرینه‏ها ما را به این نتیجه مى‏رساند که دست جعل در ساختن مادرى ایرانى با این اوصاف براى امام سجاد(ع) دخالت داشته و عمداً دیدگاه‏هاى دیگر درباره مادر آن حضرت(ع) - بویژه دیدگاه‏هایى که او را از کنیزکان بلاد دیگر همانند سند مى‏داند - نادیده گرفته است. در حالى‏که تا قبل از اواخر قرن سوم بیشتر ناقلان، او را از کنیزان سِند یا کابل مى‏دانستند.حول السیدة شهر بانو، ص 28.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی